Mikroekonomija 1

Authors

Iva Konda

Synopsis

Mikroekonomija je veda, s katero se vsakdo, ne da bi se tega vedno zavedal, srečuje pri praktičnih življenjskih odločitvah. Ekonomska plat izbire poklica, dejavnosti, s katero se ukvarjamo, načina, kako gospodarimo s svojim časom, sposobnostmi, delovno in ustvarjalno energijo, z denarnimi in drugimi materialnimi sredstvi, pomeni del življenja, ki mu ne moremo ubežati. V sodobnem svetu se mora vsakdo odločati, bodisi kot posameznik bodisi kot del družine na področju porabe, bodisi kot gospodarstvenik, strokovnjak ali delavec na področju proizvodnje in prodaje. Učbenik Mikroekonomija 1 je namenjen predvsem študentom istoimenskega predmeta na Visoki šoli za upravljanje in poslovanje Novo mesto. Vsebina učbenika je usklajena z učnim načrtom za predmet mikroekonomija 1. Podrobno je obravnavan ekonomski problem z vidika posameznika in družbe, opisane so temeljne mikroekonomske kategorije (tržni mehanizem, povpraševanje in ponudba, tržno ravnotežje). Študent (bralec) učne snovi spoznava in rešuje ekonomski problem omejenih proizvodnih dejavnikov ter potrošnih dobrin. Spoznava tudi, kako se ta omejenost izraža na trgu z mehanizmom tržnih cen pri različnih tržnih stanjih. Pri tem cene niso prikazane le statično, temveč so v njihov prikaz vneseni tudi dinamični elementi spremenjenih dejavnikov povpraševanja in spremenjene tehnologije.

Metodološko je uporabljena logična metoda z uporabo instrumentov ekonomske analize. Delo sestavlja deset poglavij, na koncu vsakega poglavja so vprašanja za razpravo. V prvem poglavju je predstavljen ekonomski način razmišljanja, definirana je ekonomija in predmet njenega preučevanja ter umeščenost mikroekonomije v preučevanje ekonomskih zakonitosti. Osrednja poglavja so namenjena predstavitvi tržnega mehanizma, in sicer z vidika ponudbe in povpraševanja ter obnašanja potrošnikov. Ločeno so prikazani proizvodna funkcija podjetja, njegova stroškovna funkcija, pomen poznavanja prvin poslovnega procesa v njihovi medsebojni interakciji in izrabi, gibanje donosov obsega in dejavniki povpraševanja kupcev potrošnih dobrin. V nadaljevanju je preučen vpliv omenjenih dejavnikov (tehnologija, stroški in povpraševanje), vključno z različnimi tržnimi stanji, na spremembo ravnotežnih cen, na njihovo strukturo in oblike poslovnega odločanja. Predstavljeno je podjetje kot ekonomska enota, ki zaposluje redke proizvodne vire in se praviloma racionalno odziva na vse tržne spremembe.

Učbenik je zaključen s predstavitvijo trga proizvodnih dejavnikov. V učbeniku so zbrani številni praktični primeri ter vprašanja za ponavljanje in razmišljanje, ki omogočajo preverjanje razumevanja pojmov in definicij ter analitično reševanje predstavljenih
ekonomskih problemov.

Published

December 14, 2016